Veelgestelde klantvragen – Garantie en klachten
Op deze pagina staan veelgestelde vragen over hoe je beroep kunt doen op garanties en hoe je een klacht kunt melden. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder.
-
Welke garanties krijg ik van Solease als ik een zonnestroomsysteem koop?
Laten we eerst eens kijken naar alle verschillende garanties die er zijn. Ze zijn grofweg in te delen in 3 categorieën, hieronder staat de uitleg per categorie. Hoe lang je garantie krijgt, verschilt per onderdeel en kun je altijd terugvinden in je offerte.
Installatiegarantie:
In principe geldt een installatiegarantie alleen wanneer je het zonnestroomsysteem hebt gekocht. Wanneer je huurt, heb je namelijk de garantie op een werkend zonnestroomsysteem zolang je huurt. De installatiegarantie is ter aanvulling op de fabrieksgaranties op het materiaal en om je te beschermen voor mogelijke fouten die het installeren van het systeem met zich mee kan brengen. Eventuele gebreken in de installatie worden kosteloos verholpen, tenzij die géén gevolg zijn van het geleverde werk. Denk bijvoorbeeld aan een verkeerde kabelaansluiting of losgekomen montagemateriaal. Bij Solease geven we 2 jaar installatiegarantie. Wij rekenen daarbij geen voorrij- of montagekosten.Productgarantie:
Op alle onderdelen van je zonnestroomsysteem zit minstens 10 jaar volledige fabrieksgarantie, oftewel productgarantie. Op optimizers en constructiemateriaal zit zelfs 20 jaar of meer garantie. Hoe lang je precies garantie hebt, verschilt per onderdeel en staat altijd duidelijk per product vermeld in de offerte.Vermogensgarantie:
Wij bij Solease hebben zonnepanelen opgenomen in ons assortiment die op lange termijn goed blijven presteren zodat je lang kunt genieten van het systeem. Op onze zonnepanelen zit daarom een vermogensgarantie van 25 jaar. -
Wat houdt de niet-goed-geld-terug garantie in?
We garanderen een goed werkend systeem zolang je huurt. We monitoren de opwek van je systeem en bij eventuele problemen lossen we deze binnen 15 werkdagen op. De kosten daarvoor dragen wij. Duurt het langer? Dan hoef je over die periode geen huur te betalen. Zo simpel is het!
-
Ik heb een klacht, waar dien ik die in?
Wat vervelend dat iets niet gegaan is zoals je had gehoopt. Wij doen ons best om iedereen een zo goed mogelijke service te bieden en staan altijd open voor verbetering. Een klacht kun je ons melden via dit formulier.
-
Ik heb schade, wat nu?
Is er schade ontstaan? Wat vervelend. Meld de schade zo snel mogelijk bij onze klantenservice via het contactformulier. Zij helpen je verder.
Contactformulier -
Hoe kan ik een beroep doen op mijn garantie?
Is er iets kapot gegaan of werkt het niet naar behoren? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. We vragen je om contact met ons op te nemen, zodat we samen tot een passende oplossing komen.
Contact